Asociácia slovenských kameramanov ponúka do programu festivalu Áčko masterclass s kameramanom filmu Svetlonoc Federicom Cescaom.

Zuzana Golianová, bARSdobrýchýr

Asociácia slovenských kameramanov (ASK) chce novej generácii študentov predstaviť prácu a postupy kameramana Federica Cescau (ASK), ktorý stál za kamerou aj pri oceňovanom filme režisérky Terezy Nvotovej Svetlonoc.

Majstrovská lekcia bude mať svoju teoretickú i praktickú časť, pričom sa zameria na žánrové svietenie v exteriéri a farby, povedie ju prezident asociácie, Lukáš Teren (ASK). Stretnutie s kameramanmi sa uskutoční v rámci festivalu študentských filmov Áčko vo štvrtok 20. októbra 2022, praktická časť bude od 10.00 do 13.00 hod. a teoretická od 17.00 do 18.30 hod. na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení.

„Trikrát ten istý záber, trikrát na tej istej lokácii a predsa trikrát iný žáner. Praktická prednáška o prístupe k žánrovej kameramanskej tvorbe, o práci so svetlom, tmou a hlavne s kontrastom medzi nimi, v ktorom je veľakrát zakódovaný aj žáner filmu. Ako v mantineloch žánru vytvoriť unikátny svetelný dizajn a pritom sa vyhnúť klišé. Federico Cesca sa podelí o svoje praktické skúsenosti a osobitý štýl, ktorý používa pri seriáloch a filmoch,“ predstavil Lukáš Teren (ASK) praktickú časť masterclassu.

Teoretická časť bude patriť téme farieb, prednáška Federica Cescea bude aj o tom, ako vplývajú na žáner filmov. „Pomocou colorgradingu budeme spracovávať zábery, ktoré sme natočili počas praktickej časti. Prednáška sa bude viesť aj formou otvorenej diskusie. Nebudú chýbať ani ukážky z Federicovej pestrej kameramanskej tvorby,“ spresnil Lukáš Teren (ASK).

Federico Cesca (ASK) pochádza z Buenos Aires, z Argentíny, žije striedavo v Bratislave a New Yorku. Na Áčku viedol ASK Masterclass aj v roku 2019 a bol aj jedným z piatich porotcov v druhom kole KAMERA 2019.

„Sloboda je v mojich očiach úzko spätá s pravdou. A pravda vo filme nie je ako veda, nedá sa jasne definovať. Ako sa správne pripraviť, aby sme mohli mať na nakrúcaní čo najviac slobody a priestoru na nápady? Aké kompromisy musíme vedieť na svete urobiť? Verím, že dosiahnutie pravdy sa priamo viaže na tieto veci,“ napísal Federico Cesca. K jeho filmografii patria tituly ako: Top Boy (Netflix), Industry (HBO), Patti Cakes (selected for Sundance) a veľa iných.

Festival Áčko sa pod záštitou Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy múzických umení uskutoční od 19. do 22.októbra 2022. Na plátne sa premietne tie najlepšie audiovizuálne diela študentov/študentiek filmových škôl z uplynulých rokov. Ústrednou témou 26.ročníka festivalu sú Identity audiovízie.

Federico Cesca ASK
Pochádza z Buenos Aires v Argentíne. Študoval architektúru na čilskej univerzite Pontificia Universidad Católica de Chile, kde získal bakalársky titul. Neskôr v roku 2013 získal titul Mgr. Art na NYU. V súčasnosti Federico žije so svojou ženou a dcérou v Bratislave a New Yorku. Je držiteľom 2014 ARRI-CSC Volker Bahnemann Award za Kameru. Medzi jeho projekty patria: YOMEDDINE (Cannes Film Festival, 2018), THE WEEK OF (Netflix, 2018) PATTI CAKE$ (Sundance Film Festival, Cannes Film Festival, 2018), ROXANNE ROXANNE (Sundance Film Festival, 2017), CRONIES (Sundance Film Festival, 2015) a jeho najnovší seriálový projekt TALES OF THE CITY (Netflix, 2019). Najnovšie pracoval na filme SVETLONOC režisérky Terezy Nvotovej a v polovici januára dokončil v Írsku natáčanie filmu BALLYWATER.

Asociácia slovenských kameramanov každoročne organizuje masterclassy na viaceré atraktívne témy. V tomto roku to bola Masterclass Petra Bencsíka (ASK) v rámci festivalu Cinematik Piešťany, roku 2021 boli ich hosťami: Martin Štrba (ASK), Miro Remo (ASK), Martin Žiaran (ASK) a zaujímavú diskusiu viedli aj Martin Chlpík (ASK) a Maroš Žilinčan (ASK).

Podujatie sa koná vďaka finančnej podpore Audiovizuálny fond a CANON Slovakia.

Viac o téme: #ASK #federicocesca #Svetlonoc