Televízia JOJ dnes oslavuje okrúhle 20. narodeniny!

Miroslava Klempová, TV JOJ

Keď 2. marca 2002 odštartovala svoje vysielanie TV JOJ, nikto netušil, aká neuveriteľná cesta ju čaká. Z kedysi regionálnej stanice vyrástla televízia, ktorá priniesla niekoľko nových fenoménov, odštartovala éru tematických kanálov, ktorých ponúka rekordné množstvo a dnes vysiela najpopulárnejšie programy na trhu, a to ako v hlavnom a spravodajskom vysielaní, tak podvečer. JOJka je tu už 20 rokov aj vďaka svojim divákom a toto jubileum oslavujeme spoločne S VAMI.

„V JOJke prežívame významný míľnik našej histórie, ktorý nie je len oslavou okrúhleho čísla na narodeninovom logu. Je zmesou všetkých emócií, ktorými sme si za dvadsaťročnú históriu TV JOJ prešli, celého príbehu, ktorý sme si na začiatku nevedeli ani predstaviť,“ hovorí s hrdosťou Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.

Z pozície regionálnej televízie v priestoroch malej košickej bytovky sa TV JOJ v priebehu mesiacov stala konkurencieschopnou televíziou, ktorá zakrátko prerazila so svojím spravodajstvom a stala sa priekopníkom v oblasti zábavnej aj seriálovej tvorby. Na obrazovky priniesla prvé veľké reality programy, vrátane prvej kontajnerovej reality šou, prvý denný seriál, unikátnu dennú scripted-reality televíznu sériu, legendárne komediálne hity, magazíny, spoločne s prvým výpravným slovenským seriálom aj vysoko rozpočtovými produkciami na Slovensku. JOJka priniesla na slovenský televízny trh svieži vietor, odvahu a chuť riskovať, otvárať netradičné námety aj náročné projekty.

Dnes je JOJ Group najväčšou mediálnou skupinou na Slovensku, lídrom v pôvodnej slovenskej seriálovej tvorbe, veľkým podporovateľom slovenskej kinematografie a slovenského športu, skupinou s jedinými detskými stanicami v slovenčine a s najväčším počtom tematických staníc, pričom TV JOJ je pravidelnou trhovou jednotkou v hlavnom vysielacom čase. JOJ Group tiež zastupuje najväčšiu partnerskú platformu pre videoreklamu, obchoduje niekoľko partnerských televíznych staníc a každý rok sa rozširuje sebavedomo ďalej.

„Celá naša sila vychádza z ľudí, ktorí tvoria dušu aj tvár našej televízie. Mnohí s ňou strávili väčšinu svojho profesijného života, viacerí už od čias TV Naša či TV Global, a sú s nami dodnes. Som presvedčený, že za JOJkou stoja výnimoční ľudia, s ktorými mám česť denne v televízii spolupracovať. Srdcom televízie je kolektív, ktorý vlastným odhodlaním, chuťou a presvedčením vybudoval celoplošnú stanicu, z ktorej je dnes najväčší televízny vysielateľ na Slovensku a jeden z najväčších slovenských zamestnávateľov v krajine. Na našej ceste nám tiež vždy pomáhali profesionáli a tvorcovia, ktorí s nami zdieľajú rovnaké hodnoty, presvedčenie a lásku k remeslu a pomohli nám premeniť smelé plány v realitu. Rovnako by náš úspešný príbeh nevznikol bez dôvery našich akcionárov, obchodných partnerov a klientov. A osobitá vďaka patrí tiež našim divákom. Vážime si, že ste s nami a dnes ste aj Vy súčasťou najväčšieho míľnika v histórii televízie JOJ. TV JOJ je dnes najsledovanejšou televíziou na Slovensku v hlavnom vysielacom čase a krajší darček si televízia k svojim okrúhlym narodeninám nemohla želať,“ hovorí Marcel Grega.


Televízia JOJ

TV JOJ oslavuje výročie S VAMI a so svojimi tvárami
Televízia JOJ spustila v polovici februára novú staničnú grafiku a upútavky s témou osláv 20. výročia. „Prizvali sme 36 osobností – moderátorov a hercov, ktorí boli počas dvadsiatich rokov vysielania TV JOJ jeho súčasťou, spoluvytvárali našu značku a oslovovali našich divákov prostredníctvom relácií či seriálov. Šesť z nich vystupuje v samostatných upútavkách, v ktorých spomínajú na roky strávené s televíziou JOJ a vyjadrujú vďaku divákom za doterajšiu priazeň. Dvadsať rokov S VAMI! sú záverečné slová upútavok, v ktorých sa divákom prihovárajú Vlado Voštinár, Peter Batthyány, Lucia Barmošová, Lenka Čviriková Hriadeľová, Diana Mórová a Jaro Slávik,“ hovorí Ivana Semjanová, marketingová riaditeľka JOJ Group.

Televíznu staničnú grafiku pripravil interný tím na čele s riaditeľom kreatívneho oddelenia JOJ Group Ondrejom Garanom Hutníkom: „Oslavy 20. výročia sú výrazným míľnikom TV JOJ. Preto sme sa rozhodli pripomenúť si ho aj prostredníctvom takého dôležitého korporátneho prvku, akým je logo a staničná grafika. Dúfame, že slávnostná atmosféra zo štúdia, v ktorom sme nakrúcali, sa preniesla aj do grafickej identity stanice a z nej na divákov. To bolo naším cieľom.“

Na tvorbe loga, staničnej grafiky a upútavok sa podieľali režiséri Marián Kolík a Barbora Kardošová, grafici Rado Hajdin, Ivan Kubove a Michal Csányi, hudbu pripravil Martin Zimányi, strih Ondrej Garan Hutník a Martin Ďurík, produkciu zabezpečili Juraj Mussler a kreatívne oddelenie JOJ Group.

Viac o téme: #20. narodeniny #televiziajoj